Kuidas meditatsioon võib sulle tuua meelerahu?

Mis on meditatsioon ja miks inimesed mediteerivad? See on soov saada vaikust, tõeliselt puhata ja saada olulistele küsimustele vastuseid. Meele harjutusi tehes anname endale võimaluse jõuda meelerahuni. Kuidas seda parimal viisil teha?

Meditatsioon ja Meelerahu

Regulaarne mediteerimine toob sulle meelerahu

 „Vallutades oma meele, saad sa võitu ka maailma üle“.

– Guru Nanak –

Mis on meel ja kuidas teda rahu seisundisse viia?

Meel on see tohutu mõtete kogus meie peas. Oled kuulnud, et ühe sekundi jooksul (üks silmapilgutus) vabastab su meel hoomamata koguses mõtteid?

Meie meel räägib kogu aeg lakkamatult iseendaga, hüppab ühelt mõttelt, ühelt emotsioonilt teisele. Meel on pidevas liikumises, jooksmas millegi eest millegi poole.

Kogu selle tegevuse juures röövib see meilt keskendumise võime.

Inimestena otsime meelerahu, aga seda koguaeg väljaspoolt – alkohol, uimastid, telerivaatamine, sigaretid, ülesöömine, liigne magamine, ületöötamine. Tulemus on aga see, et liigume meelerahust aina kaugemale.

Joogateadus ütleb, et inimesel on hing, meel ja füüsiline keha.

Mulle meeldib selgitus, et inimese keha on nagu auto, meel on nagu autojuht ja hing on nagu sõitja tagumisel istmel, kes ütleb meelele ehk siis autojuhile, kuhu sõita.

Kui käsklusi hakkab andma aga see, kes roolis istub, võib oma elus väga valusaid otsuseid teha, mille tagajärjel meie ise või meid ümbritsevad inimesed kannatada saavad.

Meel on vaid meie hinge tööriist, mitte vastupidi. Meel peaks alistuma hinge tahtele.

Minu õpetaja Piret Jõemägi ütles kunagi, et:

meel on nagu koer, ta vajab treenimist – vastasel juhul viib koer oma peremehe jalutama, mitte peremees koera.

Meditatsiooni liike ja meditatsiooni õpetusi on väga palju, mitmetes sadades stiilides. Meditatsiooni tehnikad põhinevad enamasti mingil õpetusel, traditsioonil või religioonil.

Joogateadus ütleb, et sa saad oma meele kontrolli alla alles siis, kui sul pole mõtteid sulle „sisse sõitmas“.

See võib olla ka tajumine, et sul on mõtted, mitte sa ei ole oma mõtted.

Meele struktuuri ja selle iseloomuomadustega saab põhjaliku tutvuse teha Yogi Bhajan, Gurucharan Singh raamatu “The Mind”abiga.

See on põhjalik, põnev ja paljusid kõnetanud lugemine. Väga sobilik just neile, kes soovivad oma mitmetahulist meelt tundma õppida.

Mis on palve ja mis on meditatsioon?

„Palve on see, kui meel on üheselt suunatud ning sa räägid Lõpmatusega. Meditatsioon on see, kui sinu meel muutub täiesti selgeks ning vastuvõtlikuks ja Lõpmatus räägib sinuga“.

-Yogi Bhajan-

Mis on meditatsioon?

Meditatsioon:

  • Toob heaolutunde, sisemise rahu, stabiilsuse ja rahulikkuse.
  • Arendab intuitsiooni ja aitab meelt kasutada juhtnööride saamiseks.
  • Lahendab stressi tekitavate mustrite algpõhjusi.
  • Aitab hakkama saada hirmude ja ärevusega.
  • Õpetab elama olevikus, siin ja praegu.

Meditatsiooni abil on võimalik lahustada alateadlikke käitumismustreid, puhastada meelt ning hoolitseda meele eest igapäevaselt.

Meditatsiooni ajal

  • Meie mõtted seiskuvad.
  • Meie sees toimub tühjuse loomine.
  • Me sulandume ühte kõigega mis on maailmaruumis olemas.

Meditatsiooniks valmistumine ja kuidas mediteerida?

Meditatsioon on täiesti isiklik ja privaatne kogemus, seda ka rühmas ettevõetuna. Mediteerimise õpetus annab tavaliselt küll juhised aga tegelikult on see igaühe enda looming.

Ometi on olemas mõned universaalsed tõed, mis aitavad jõuda meeldiva meditatsioonikogemuseni. Joogaklassis või meditatsioonigrupis on sobiv keskkond juba valmis loodud.

Üksi kodus meditatsiooni praktiseerides tuleb arvestada mõne toetava soovitusega:

  • Keskkond – Valitud kohaga peaks kaasnema võimalikult vähe segajaid. Ideaalis võiks see olla vaikne. Mitte liiga palav ega liiga külm. Istumise all võiks olla midagi, mis toetaks, oleks pehme.
  • Millal mediteerida? – Põhimõtteliselt sobib igasugune kellaaeg. Paljud joogatajad teavad, et parim aeg on kella nelja ja seitsme vahel hommikul. Siis on kõige rohkem vaikust ning sa võid unenägemise asemel meditatsiooni abil oma teadvust töödelda. Teine aeg on kella nelja ja seitsme vahel pärastlõunal. Ka enne magamaminekut on hea aeg mediteerimiseks, sedasi vaigistades ning teadvuse sügava une tarvis puhastades. Soovitav on mediteerida suhteliselt tühja kõhuga.
  • Selg sirgu! – Ükskõik kuidas istuda, oluline on hoida selg sirgena ja kehahoidu tasakaalus. Võid toetada selja ka vastu seina. Selgroog toimib närvisüsteemi energia keskse kanalina.
  • Sule oma silmad – suletud silmadega on lihtsam keskenduda ja enda sisse vaadata. Avatud silmadega olles on mängus ka välised segavad faktorid
  • Hinga aeglaselt – Samal ajal kui sa sügavalt ja rahulikult hingad, otsi oma kehast pingeid ning lase välja hingates neil minna.

Mediteerimine algajale ja meditatsiooni keskel rahulikuna püsimine

On olemas müüt, et maha istudes peaksid sa olema suuteline oma meelt vaigistama. See võib algaja mediteerija päris segadusse ajada.

Kuidas see saab olla kohe võimalik kui teadvus tekitab sekundis tuhandeid mõtteid? Ei saagi.

Minu kooliõpilased on tulnud peale joogatundi ütlema, et õpetaja ma vist ei oska mediteerida, sest mulle tulevad koguaeg mõtted tagasi. Ma olen vastanud, et see on okei, mulle tulevad ka.

Inimesed arvavad, et kui keegi paneb silmad kinni, siis ta mõtted peatuvad. Ei peatu. Me oleme inimesed. Meie ümber on tohutu müra mida me silmaga ei näe.

Me peame nii palju asju suutma rahustada ja vaigistada. Kannatlikkus on võtmesõna. Meditatsioon on protsess. Kõik ei peatu kohe, meel rahuneb talle kulutatud aja ning praktikaga.

Mediteerides on hea proovida tulevate mõtete kohta mitte võtta mingit seisukohta, ära reageeri neile. Meel ei peatu kunagi, kuid me saame luua rahu ja vaikuse, mis teenib meid kogu päeva.

Kannatlik peab olema. Võib-olla suudadki esialgu mitte midagi tegemata mediteerida ainult mõnikümmend sekundit. See on okei. Usalda protsessi.

Meditatsiooni aeg

Joogateaduses on mingi soovitud tulemuse saavutamiseks ette nähtud kindel aeg. Öeldakse, et meditatsiooni efektid sõltuvad selle kestvusest.

Mediteerimine algajale sobiks esialgu harjumiseks 3 minutit ning seejärel võiks aega vähehaaval pikendada.

  • 3 minutit mediteerimist – mõjutab elektromagnetvälja, vereringet ja vere koostise stabiilsust.
  • 11 minutit mediteerimist – hakkab muutma närve – ja närvisüsteemi.
  • 22 minutit mediteerimist – viib kõik meeled omavahel tasakaalu ning paneb need koos tööle.
  • 31 minutit mediteerimist – võimaldab näärmetel, hingamisel ja keskendumisel mõjutada keha kõiki rakke ja rütme. Mõjutatakse seda meele kihti, kus asuvad projektsioonid(moonutused).
  • 62 minutit – muudab aju hallollust. Alateadlik „varjuteadvus“ ja välisprojektsioon integreeritakse.
  • 2,5 tundi mediteerimist – muudab psüühikat nii, et alateadlik meel hoitakse uues mustris, ümbritsetuna Universaalsest Meelest.

Mediteerimiseks on hea esitada endale väljakutse

Mediteerimine võiks olla elukestev harjumus. Harjumus mõjutab meid sedavõrd palju, et öeldakse isegi, et me saame muuta oma saatust, kui muudame oma harjumusi.

Joogateaduse kohaselt töötab inimteadvus tsüklitena. Me saame kasutada erinevaid tsükleid, et vahetada soovimatuid käitumismustreid uute ja positiivsemate vastu.

  • Harjumuse muutmine võtab aega 40 päeva.
  • Harjumuse süvendamine võta aega 90 päeva.
  • 120 päeva jooksul saab uuesti harjumusest osa sinust.
  • 1000 päeva jooksul oled saavutanud meisterlikkuse.

Kui sa suudad mediteerida 40 päeva järjest, siis see võimaldab mõjutada su alateadvust, et see laseks lahti kõigist mõtetest ja emotsionaalsetest mustritest, mis sind takistavad.

Püüa mediteerida iga päev samal ajal. Kasuks tuleb ka meditatsioonipäeviku pidamine. Seega muutes oma harjumusi, saame muuta oma elu.

Meditatsiooni valimine

Meditatsiooni liike on väga palju, mitmetes sadades stiilides. Erinevad meditatsiooni tehnikad põhinevad enamasti mingil õpetusel, traditsioonil või religioonil.

Meditatsioonidel on erinevad taotlused. Valikus on praktikaid, mis vähendavad stressi, aitavad sõltuvusest üle saada, elujõudu suurendada, energiakeskuseid avada, hirme vähendada, küllust luua, südant avada, intuitsiooni suurendada jne.

Algajale mediteerijale on minu soovitus alustada mõne hingamismeditatsiooniga.

„Peamine probleem tänapäeva maailmas on stress. Ühe rohkem inimesi kannatab selle all ja tegu on kasvava tendentsiga. Teadliku hingamisega on sul võimalus stressi elimineerida.“

Yogi Bhajan

Minu soovitus! Hingamismeditatsioon mõtete rahustamise jaoks

  • Valmistu meditatsiooniks.
  • Vali meditatsiooniaeg.
  • Hinga aeglaselt sisse nii, et su kõht liigub ettepoole.
  • Nüüd hinga välja, tõmmates naba õrnalt sissepoole, samal ajal aga hoia rindkere lõdvestunult.
  • Tähelepanu on täielikult kõhul ja sellel kuidas sa hingad.
  • Alusta sissehingamist ja loe mõttes 5-ni.
  • Jõudes 5-ni, alusta väljahingamist lugedes jälle mõttes 5-ni.
  • Väljahingamise lõpus hoia hinge kinni lugedes mõttes 15-ni.
  • Kui 15 tundub sinu jaoks esialgu liige pikk aeg, siis loe ainult 5-nija kasvata aega vähehaaval pikemaks kuni jõuad hinge hoida lugedes 15-ni.
  • Proovi meditatsiooni teha järjest 40 päeva ja vaata mis su elus juhtuma hakkab.
  • Meditatsiooni efekt on kindel, astmeline ja lihtne. Ole aus hingamise ajastamisega ja siis on meditatsioon aus sinu vastu.

Inspiratsiooniks! Sünninumbrite põhine meditatsioon

Mind väga kõnetas kunagi üks loetud mõte, et numbrid on sissevaateks meie elumustritele. Numbrite maailm ja nende tähendus äratas minus suurt põnevust.

Arvutasin saadud õpetuse järgi oma sünnikuupäevast lähtudes minu elu numbrid ning sain neile teada ka tähendused.

Näiteks sain teada, et minu elu numbritest enamus on number 5. See on füüsiline keha ja õpetaja number.

Sellest tulenevalt olen siis oma valikutes intuitiivselt jälginud mulle antud suunda, jõudes kehalise kasvatuse ja jooga õpetaja ameti juurde.

Mina sain omale numbrite põhiselt soovituseks kaitsemeditatsiooni, mis on aastaid olnud üks minu lemmikutest.

Jagan allpool sinuga veebikeskonda, kus saab seda arvutust teha vähe lihtsamalt. Sisestades oma sünnikuupäeva, tulevad nähtavale numbrid, mis kirjeldavad sinu hinge ülesannet, sinu karmat, sinu kingitust, sinu saatust, sinu eluteed ja sinu südame lugu.

Sünnikuupäeva numbrid saad sisestada Free Tantric Numerology Reading lehele.  Sünninumbrite kombinatsioonist joonistub välja ka personaalne meditatsiooni soovitus.

Allikas:  Kundalini jooga I taseme õpetaja õpik, Jai Kartar Kauri  kundalini jooga algajate kursuse materjalid

Kui kõnetas, siis palun jaga oma meditatsiooni protsessi lugu meiega!